CROCS!

Posted by sayanakhiburan on 03 March 2011

Hahaha... Gua datang balik der dengan entri baru!!

Korang nak tawu tak? Nak tawu!! Nak tawu!! (bagi sedap hati seniri)... CROCS itu adalah CROCODILE dan crocodile itu adalah BUAYA... 

"Apa masalah buaya dengan ko punya entri ni?"

Hahaha... Adala kaitannya... Korang tawu tak? (berapa kali nak ulang daa).. Telur buaya apabila menetas, baby dia LELAKI  ke POMPUAN? Haa.... Jawab jangan tak jawab... Jawab jangan tak jawab... Sementara korang pikir, jom kita tengok buaya dulu... (kepada yang tak pernah tengok buaya...)



Eh! Eh! Silap! Ni buaya darat... Bukan buaya betul.... (kepada pompuan-pompuan jangan tengok lama-lama, nanti terjojol biji mata 2 terkeluar... Hehehe)... Ni buaya yang betul.... Kompom punya...


Haa... Ni baru betul... Dapat jawab tak?? Teeeeeeeetttttt! Masa dah tamat... Jawapannya ialah...

Kalau telur buaya tu terdedah pada suhu yang sejuk, contohnya, dalam tanah ke, pasir yang sejuk ke, baby-baby yang akan menetas dari telur itu SEMUANYA akan menjadi BETINA... Takkan ada seekor pun anak buaya tersebut menjadi JANTAN...

Maka, sebaliknya berlaku sekiranya telur-telur itu terdedah kepada suhu panas... Contohnya atas pasir yang panas, terkena cahaya matahari, telur-telur buaya itu akan menetas dan melahirkan baby JANTAN... Ya... Kali ni pun SEMUANYA JANTAN...

Bagaimana kalau suhu biasa pulak?? Akan jadi separuh JANTAN dan separuh BETINA...

Believe it or not? Believe it.....



p/s : ada satu soalan! macam mana kalau buaya darat bertelur plak?? (sambil garu-garu kepala)

{ 5 comments... read them below or add one }

faraferoza said...

erk... betul ke ni.>??

jangan perlekeh saya

Saiful Nazmi said...

betul la... hehehe...

Ninie@Aini said...

lol...
hahahaha..
agak2 kalau pd suhu biasa buaya tuh half jantan half betina la?? hurmmm maknanya buaya tuh 2 alam la erk?! =D

Saiful Nazmi said...

hehehe...

bukan dia memang dua alam ke? kengkadang darat kengkadang dalam air?? hehehe

alongizhamhadi said...

buaya apon..heeee...pink gitu...hahahaa...

p/s: buaya darat dh konfem bertelur,kalo tak bertelur mcm mna nk panggil buaya darat..teeetttt...hahahaa...

Post a Comment

 

Cerita Panas!!!