-->
Kopi Campur Gelatin Babi.. Angkara siapa??

Kopi Campur Gelatin Babi.. Angkara siapa??



Aku buat post ni setelah terbaca surat khabar Harian Metro hari ni... Berita muka surat depan tertulis "KOPI CAMPUR GELATIN BABI"... Untuk baca berita ni korang klik sini... Kopi Campur Gelatin Babi...

Siyes aku terkejut gak dengan berita ni... Lagi membuat aku terkejut apabila aku tau sapa punya angkara... Dahla tempat aku minum pagi-pagi.... Bila aku fikir-fikir balik... Rasa nak jolok ja tekak ni buang balik apa yang aku minum.. Tak dinafikan memang kopi dia sedap tapi setelah aku tau benda ni dan nama kedai dia pulak, FUHHH!!! Menjijikkan... Tak sangka kedai yang banyak cawangan (main kedai, kat Kluang) contohnya Selangor ni sanggup buat macam ni... Aku rasa korang dapat teka kan kedai dia bila aku gitau main kedai dia kat mana.... Aku boleh tau benda ni dari sumber-sumber yang boleh dipercayai... So, sebab tu la aku post benda ni... Bukan apa... Nak selamatkan korang dari terminum kopi babi ni... Korang tengok kedai dia memang ramai pelanggan... Ramai yang Islam pulak tu... So, tak expected pulak kedai ni takdak logo sijil HALAL dalam kedai dia... Kalau tak salah aku, ramai gak orang-orang kenamaan yang singgah kat kedai ni kalau datang Kluang...

Selain dari dia jual minuman kopi, dia jugak jual kopi dalam bungkusan... Ala... Yang macam kopi kat pasaraya tu... Kalau tengok kat bungkusan dia, label apa pun takde... Just nama kedai je... Membe aku ramaila beli sebab kami pun baru je tinggal kat Kluang ni... So, dengar je nama Kluang mesti korang nak pegi kedai kopi ni punyala... Kat tepi stesen keta api tu... Haa... Bukan kopi je rasanya... Margerin yang dia guna buat roti bakar tu pun rasa-rasa ada bahan terlarang tu...

Aku tak nak mention nama tu sebab aku rasa korang bole agak kan... So, sesape yang dah tau tu tolongla hebohkan benda ni kat saudara mara Islam kita... Supaya diorang tidak tertipu dengan kopi babi ni... Chowwww!!!


p/s : macam-macam orang nak lariskan kedai masing-masing... Huuuhh!! Nak luwak kopi ni jap... Uwweekkk!!!

6 Responses to "Kopi Campur Gelatin Babi.. Angkara siapa??"

  1. boleh ke nak muntahkan semua??eiiii~gelinya..kenapa la ade manusia macam ni..jahatT_T

    ReplyDelete
  2. laaa..kalau betul bagitaula nama syarikat terbabit..apa nama kedai..selalu nak wat pendedahan tapi sorok2 surat kaba nie

    hottest entry di blog khalis :
    Feel peminat bola sepak sluruh dunia

    Video rakaman pemimpin parti pembangkang

    ReplyDelete
  3. haz : nak buat camne.. redho je la... huhuhu

    khalis : jaga nama kot... takut orang serang... tp,sy tau kedai pe tu...

    ReplyDelete
  4. kopi femes kat kluanG?
    macam tau jakkk

    ReplyDelete
  5. dengar dato sirajudin dan 'krew' di jabatan JAKIM ada cakap. gelatin ni susah kita nak proses untuk dapatkan halal. leceh. seekor lembu sahaja hanya boleh dapat dalam berapa persen je. lepastu nak kena fikirkan bagaimana lembu disembelih. kalau malaysia nak wujudkan sebuah kilang (halal) untuk memproses gelatin, perlukan lembu yang banyak. aku tak ingat, katanya di bahagian lutut tak silap .

    ** kebetulan aku ada disana, meeting. dan perbualan di atas bukan isu yang dibincang kan didalam meeting. sekadar berbual kosong tentang hala tuju isu halal gelatin

    ReplyDelete

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel