-->
Mak!! Aku dapat 8 'A'!!

Mak!! Aku dapat 8 'A'!!

Salam semua... Firstly, aku nak ucapkan "TAHNIAH" kepada semua pelajar yang mendapat straight 'A' dalam keputusan peperiksaan SPM yang baru diumumkan pagi tadi..

Korang mesti pelik kan? Nape aku title entri aku macam tu sedangkan aku dah tua ganyut dah? Sebab ungkapan tu la yang aku nak sebut bila aku dapat result SPM dulu... Cakap pasal spm, aku teringat mak aku... Teringat zaman sekolah dulu...

8 'A' adalah impian aku waktu tu... Tapi apakan daya, aku dah kecewakan impian aku dan mak aku... Aku tak kisah sangat pasal aku, tapi, MAK aku... Aku dah kecewakan dia... Korang bayangkan dia sanggup temankan aku study sampai lewat malam... Sedangkan pagi-pagi besok dia dah kena keja... Besok petang dia balik, dia temankan aku lagi...

"Epul, nak ayaq dak?"

Ayat tu la mak aku selalu cakap time dia temankan aku... Kadang-kadang aku kata takmau sebab aku kesian kat dia, tapi tetap dibuatnya jugak... Aku terharu sangat bila aku terkenangkan pengorbanan mak... Sebab tu aku kecewa bila aku tak dapat buat yang terbaik untuk dia...

Bila dia tau aku dapat sikit je dalam SPM... Dia tak marah... Dia still support lagi aku... Di saat tu aku rasa aku tak guna sangat... Aku tau, even muka dia tak menampakkan reaksi kecewa, tapi aku tau... Dia kecewa dengan aku... Aku dah lukakan hati dia...

"Mak, aku berjanji akan balas pengorbanan mak jugak nanti... PASTI!!"

Kini, lagi setahun aku nak habiskan pengajian aku... Aku harap, dari situ titik tolak aku nak membalas jasa insan yang bergelar MAK...


p/s ; Tumpang gembira tengok pelajar yang dapat straight A's... Jangan lupakan jasad mak korang..

8 Responses to "Mak!! Aku dapat 8 'A'!!"

  1. sedih~sy pun dulu kecewakan mama ayah saya..tp skrg nak tunjuk, spm bukan jalan terakhir untuk berjaya!^^

    ReplyDelete
  2. tak semestinya kalau xdpt ok dlm spm dulu2 kita x boleh pergi jauh kan.. :)

    gigi pon xberapa pandai..rslt pon ala2 je..
    alhamdulillah boleh jugak smbung bljar lagik..
    kalau boleh nak bagi yang nih untuk parents gigi.. :)

    ReplyDelete
  3. jasa ibu sangat besar pada kita.Hargailah selagi dia masih ada.

    ReplyDelete
  4. sob3... sedey aku dibuatnya... sob3~~~ mok i misz u mok... huhu...

    ReplyDelete
  5. Sedihlah entry ni.tersentuh bila baca.Its okay epul.Rezeki Allah Ada dimana-mana.Wish you all the best and good luck ye.. :)

    ReplyDelete
  6. emm spm tak melambangkan apa2..janji tak lupa jasa mak..:)

    ReplyDelete
  7. Baguslah ada hasrat macam tu..jasa mak jgn sesekali di lupa...

    ReplyDelete
  8. haha xpelah.. ingt senang ke nak straight A? kadang2 spm gempak tapi idup xkemana *ayat jeles. haha

    ReplyDelete

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel