-->
Barcelona Vs Arsenal, 8/3/2011 (3-1)

Barcelona Vs Arsenal, 8/3/2011 (3-1)

WoooWooooWoooo!!

Selamat pagi semua.... Hehehe... Pagi ni aku nak kasi panas sikit dengan entri aku yang agak memanaskan aku... Sebabnya team feveret aku... ARSENAL... Telah kalah dan tumpas di tangan Barcelona yang sememangnya layak untuk menang pada pagi ni... Tetapi...Aku agak kecewa dengan mutu pengadilan pada perlawanan tu, Massimo Busacca, yang mudah melayangkan kad merah kepada Robie Van Persie pada minit ke-56 yang ternyata merupakan punca kekalahan pasukan ARSENAL... Ditambah dengan keputusannya menghadiahkan penalti kepada pasukan Barcelona pada minit ke-71, menampakkan ke"buyers"an dirinya terhadap pasukan Barcelona... Walaupun aku kecewa, tetapi aku tetap jugak review gol-gol pada perlawanan ini...


GOL PERTAMA BARCELONA (1-0)


Gol pertama terhasil apabila kapten Arsenal, Cesc Fabregas, tersilap membuat back flip passing... Cun dah... Tapi, dapat kat Andres Iniesta lalu men'dribble' 2 pemain Arsenal dan melakukan trough pass kepada Messi... Messi tanpa membuang masa lalu menjaringkan gol pada minit ke-45 + 3 masa kecederaan... Gol tu cantik gakla sebab Messi jungkit bola tu dulu melepasi Almunia and pastu baru dia sumbat gol...


GOL PERTAMA ARSENAL (1-1)


Terhasil daripada sepakan penjuru yang ditanduk masuk oleh pemain Barcelona sendiri iaitu Sergio Busquets akibat daripada kekeliruan di depan gol... Gol dihasilkan pada minit ke-53...



GOL KEDUA BARCELONA (2-1)


Dicipta apabila Barcelona menghasilkan gerakan yang menarik... Hasil short pass di antara 3 pemain, David Villa, Iniesta dan Xavi.. Dan penyudahnya disempurnakan oleh Xavi walaupun terkena benteng pertahanan Arsenal, Bacary Sagna, bola tetap menerjah masuk ke dalam gol pada minit ke-69...


LAYANGAN KAD MERAH KONTROVERSI


Part ni aku tak puas hati... Sebabnya... Reffree nampak macam buyers sebab terus bagi kad merah kat Van Persie selepas menyepak bola selepas wisel dibunyikan... Aku rasa sepatuntnya diberikn amaran lisan sungguhpun Van Persie dah kena kad kuning... Lagipun time tu stadium bising... Mana nak dengar... Kejadian ni belaku time minit ke-56... Kompem-kompemla mental player-player Arsenal down...


GOL KETIGA BARCELONA (3-1)


Dijaringkan oleh Lionel Messi pada minit ke-71 melalui tendangan penalti selepas Pedro dijatuhkan oleh Laurent Koscielny dalam kotak penalti... Ni lagi satu aku tak puas hati... Niat Koscielny nak sepak bola tapi mudah-mudah ja reff bagi penalti terus... Kurang asam tul... Memang reff nak Barca menang kot... Caiiit!!!

Itulah serba sedikit review aku... Haa... Ni ada gambar sikit time perlawanan tu...










p/s : tak dapat tido lagi sampai sekarang...

14 Responses to "Barcelona Vs Arsenal, 8/3/2011 (3-1)"

  1. huhuhu.... tersenyum lebar aried tgok result pagi ni.. lupe plak pagi tadi ada match arsenal.. wahahhaha.. sekali lagi akan adalah yg bermuka masam n muram... yeah.... go arsenal!

    ReplyDelete
  2. ni la first time aku x emo bila arsenal kalah... sbb kalah kpd the best team in universe kot... kalo la bendtner score time ujung2 tu...haih~

    ReplyDelete
  3. hurm..nak buat macam mana...

    but ARSENAL tetap dihatiku walaupon kalah..

    hurm,,messi memang hebat kan??

    anyway...enjoy2 sudah yer...

    ReplyDelete
  4. wahahhha..hari mengutuk team lain pule.. hehhe..sabar jela..mari sokong MU ek...

    ReplyDelete
  5. erk, sabar2x..

    pi la tdr dulu ^^

    ReplyDelete
  6. alahai,missed!start la b'kabung utk arsenal ni,huhu..syg t'lps tgk chamakh men T-T

    ReplyDelete
  7. Hehehe ane tdk liat smlm, thx udah d ksh tau, menang taruhan lagi. . . Hahaha

    ReplyDelete
  8. Wah tentang sepak bola, mantap deh....

    ReplyDelete
  9. hahaha..arsenal kalah..;p

    kesiannya tak dapat tido..haishhh..

    ReplyDelete

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel