-->
Janganla Berpecah Wahai Blogger..

Janganla Berpecah Wahai Blogger..

Salam semua... Salam 1 Malaysia, Salam 1 blogger...

Aku buat entri ni sebab aku rasa dunia blogger dah menyimpang jauh dari tujuan asal dia... Yap... Pada asalnya memang kita semua kata suka-suka je buat blog ni... Just having fun... Just nak penuhi masa lapang... Dan ada yang buat blog ni tempat meluahkan perasaan yang terbuku... Tapi sedar atau tidak, disaat kita dihujani follower ramai, ramai yang follow entri kita di situlah timbul riak atau sifat membangga diri kita... Apa masalahnya dengan orang yang suka membangga diri ni? Diorang tak sedar ka diorang penah jadi newbie jugak? Sehinggakan blog yang baru nak naik ni tak penah langsung nak jenguk?

Aku akui memang kita takkan penah boleh puaskan hati semua pihak... Dan aku akui kita takkan penah lari daripada melakukan kesilapan... Tapi aku mintak kita semua renung balik disaat kita mula-mula kenal apa itu blog? Sapa yang bantu kita? Bukan ke rakan-rakan blogger kita jugak yang tolong? So, perasaan riak atau membangga lepas jadi popular ni tak perlu ada...

Korang mesti kutuk aku sebab korang mesti kata sapa aku nak nasihat blogger-blogger semua... Ok, fine... Korang tak nak baca entri ni pun takpe... Aku just luahkan apa yang aku rasa... Aku nak sangat tengok kita bersatu dan support each other pasal blog ni... Baru lagi maju dunia blogger ni... Aku memang respect orang yang terkenal namanya dengan menolong orang lain yang baru je menceburi dunia blog ni... Itulah baru dinamakan BLOGGER SEJATI...

Thanks mendengar aku membebel dan mengarut... Pesanan akhir aku untuk malam ni... Janganla mewujudkan jurang dia antara blogger kerana sampai bila kita takkan maju jika kita hanya mementingkan diri sendiri... Salam 1 Blogger! Peace!!


p/s : otai ke, newbie ke, petai ke, yang pasti, gelaran kita bila dah masuk kubur nanti tetap sama... ALLAHYARHAM dengan ALLAHYARHAMAH jugak nanti...

3 Responses to "Janganla Berpecah Wahai Blogger.."

  1. iahh.. sensitip nie.ha3.. takdela..khalis tak layan pun blogger bajek bagus nie, khalis komen sekali dua tak jenguk ada kesah?khalis jaga blog khalis je..hehe

    ReplyDelete
  2. Hehehe... Nampaknya khalis ni merupakan commentator tetap ni... Huhuhu

    ReplyDelete
  3. nice entry saiful..biar mereka yg terlibat terasa sikit dgn entry ni..hahaha..k.mimi dlu pada awalnya suka buat hal sendiri bila berblog..tapi sekarang tidak lagi..sbb kawan dh mula rmai,tag dh mula banyak jadi dari situ 'suka buat hal sendiri' tidak lagi timbul..

    ReplyDelete

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel