-->
Carta 5 : Bomoh Lawak Di Malaysia

Carta 5 : Bomoh Lawak Di Malaysia

Assalamualaikum semua!! Apa khabaq?? Harap-harap ampa semua baik-baik belaka no... Hehehehe...


Hari ni aku nak post entri pasai ARTIS yang pegang watak bomoh dalam filem Malaysia ni. Macam-macam filem seram dah yang aku tengok... Kompem ada bomoh punyala dalam filem tu... Ada yang betul-betul pegang peranan bomoh tapi ada gak yang jadi kelakar bila jadi bomoh... So, aku listkan IDOLA  bomoh yang buat aku gelak sampai terkeluar pankreas aku ni... Jom check it outttttttttttttt.......



CARTA 5 : BOMOH LAWAK DI MALAYSIA




5) Azlee Senario


"Fuhh... Tarik hantu keluaq sat"



Memegang watak sebagai seorang bomoh yang bernama (Pak Mor) dalam filem Jangan Pandang Belakang 1 & 2... Yang buat dia tersenarai dalam list aku ni sebab dialognya yang agak lucu seperti "Keluar ikut tingkap nampak lebih dramatik sikit" dan "Malam ni tak dapat lagi?"... Hahaha... Kadang-kadang dia ada kuasa teleport yang boleh hilangkan diri dan muncul di tempat yang dia inginkan... Mimik muka dia pun mampu buat orang gelak sampai pengsan.... Hehehehe..


4) Mazlan Pet Pet


"Hampa semua ingat pesan mak ayah tau..."




Sebagai pemegang watak pendita dalam filem Ngangkung (nak download tekan sini) Loghat utara yang pekat ternyata membuat para penonton tak kering gusi... Diikuti dengan jampi serapah yang entah apa-apa tu sikit sebanyak mampu menimbulkan unsur lawak kepada penonton filem Ngankung ni... (tak tahan gelak time part mamat 3 orang tu pi jumpa pendita ni... Hehehe)


3) Bob Kuman


"Aku nak smackdown korang"




Haaaa.... Tuuudiiaaa.. I am a big show! Hehehe... Ni seorang lagi mamat yang berjaya buat aku gelak walaupun dok tengah seram... Dengan susuk tubuh yang agak "tough", semua orang takkan dapat bayangkan dia jadi bomoh macam mana... Dan akhirnya bayangan semua orang tu telah direalisasikan melalui filem Jangan Pandang Belakang 1 & 2  apabila beliau diberi kepercayaan memegang watak sebagai Wak Ketari... Dengan loghat jawanya dan kehalusan suara yang tak padan dengan saiz badannya, mampu buat aku tergelak besar dalam pawagam... (Korang ingat tak lagi part dia lari masuk rumah pas disapa hantu kat umah dia tu? Hehehehe)

Nak Baca Lagi?? Klik [Readmore]






2) Sofi Jikan






"Nak ikut gi lawan ikan paus tak?"






Yang ni memang bapak lawak la... Hahaha.. Aku kat pawagam nak nangis... Bukan sebab dia jampi tak jadi ka apa, tapi sebab dia punya lawakla... Hehehe... Dari filem Man Laksa lagi aku dah tengok mamat ni ada bakat besar dalam dunia pelawakkan kat Malaysia ni... Kali ni dia pegang watak bomoh Indonesia dalam filem Hantu Kak Limah Balik Rumah (download di sini)... Hahaha... Dialog yang berbisa sampai bisa buat aku gelak " Aku orang Indonesia, Kalau enggak ilmu penuh di dada, tidak sampai aku ke gunung everest!" (lebih kurang camtula) Pastu adala scene dia berlawan dengan yeti... Hahaha... Lawak tahap gaban la part tu... Sampai aku tengok part tu 2 -3 kali la... (lepas aku download kat tenet)... Keep it up Sofi Jikan!!! Tengok video kat bawah ni kalau tak caya...




Dan JUARA jatuh kepada......................................




1) Kamarul Yusoff


"Macam otai bomoh tak?"




Kalau kat blog ada otai blog...Ni aku nak perkenalkan otai segala bomoh lawak la setakat ni... Hehehe... Dia punya lawak... TIP TOP!! Setakat ni dah 2 filem dia jadi bomoh lawak...  Ngangkung & Hantu Kak Limah Balik Rumah... Mula-mula time aku tengok cite Ngangkung  dulu aku tak expect kata dia ni jadi bomoh lawak... So, korang tengokla seniri scene tu... (pada saat ke 0.25)




Hahahaha... Na Bo Ta Sha...."Demo minum air ni... Air seghabut peghut..." Hahahaha... Dengan loghat kelatenya membuatkan aku tak berhenti gelak sampai sekarang.. (sebab pas baru tengok video kat atas... Hehehe) Lepas dari cite ni... Filem Hantu Kak Limah Balik Rumah pulak.. Pegang watak Chomprak Cawathbesiwat... Nak tengok jugak... Tengok kat bawah ni... Hahaha...


Pelawok! Pelawok! Pelawok! Ke! Ke! Ke! Ke! Hahahahaha... Amacam? Lawak tak?


Setakat ni jela aku tulis entri ni... Kang orang bosan lak nak membaca... Hehehe... Byeee... Ahakssss!!



p/s : Jangan percaya sangat dengan bomoh-bomoh ni... Semua ni tahyul je....

8 Responses to "Carta 5 : Bomoh Lawak Di Malaysia"

  1. gua stuju dgn rangking ni.. lawok~ lawok~ haha..

    ReplyDelete
  2. aku rasa ko ni pak lawak gak... hehehe...nice en3... keep it up

    ReplyDelete
  3. alaaaaa.. bob kuman patut dapat no 1 :) hehehe :)

    ReplyDelete
  4. suke mazlan pet-pet..hahaha..dalam cite ngangkung..

    ReplyDelete
  5. bob kuman seksi sangat....

    gelap ati jap..


    hahahahah:P

    ReplyDelete
  6. siannnn muda-muda lagi dah jadik bomoh

    ReplyDelete

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel